• Ordførerkampanje

• Mobbing gir ødelagte liv

Mobbing er dessverre et problem for altfor mange elever i skolen. I elevundersøkelsene oppgir tusenvis av barn at de mobbes, dette er uakseptabelt.

Les mer om Mobbing gir ødelagte liv
  • Onsøy Prestegård

I sist møte i Primærnæringsutvalget fikk gårdbruker Einar Lund avslag på sin søknad om konsesjon på erverv av Onsøy Prestegård. Saken ligner mer og mer på en farse over hvordan byråkrati, politikere og regelrytteri legger hindringer i veien for en initiativrik og dyktig lokal bonde.

Les mer om Onsøy Prestegård
  • Det private spøkelset

Både i formannskapet og i bystyret torsdag 23. oktober kommer Ap og Sv etter all formodning til å stemme nei til en etablering av Wang Ung i Fredrikstad. Dette er beklagelig og svært trist for Fredrikstad som by. Det er dog fortsatt lov til å håpe at fornuften vil seire over en ideologi fra fordums tid, hvis innhold tilhengerne selv ikke er i stand til å følge.

Les mer om Det private spøkelset
  • En av Norges beste skoler

Fredrikstad har mange utfordringer. De siste ukene har man i avisen debattert bl.a. konsekvensene av sykehusflyttingen, dårlig infrastruktur og høy arbeidsledighet.

Les mer om En av Norges beste skoler
  • Nei til gigantskole

Høyre og et enstemmig bystyre har klokelig sagt et tydelig ja til to videregående skoler i Fredrikstad. Det betyr samtidig at man sier nei til ideen om en stor gigantskole som ville blitt Norges største videregående skole. En slik tverrpolitisk enighet gir håp om at fylkestinget ilegger Fredrikstad kommunes høringsuttalelse betydelig vekt når ny skolebruksplan skal vedtas før jul.

Les mer om Nei til gigantskole
  • Svake skoleresultater bekymrer!

Innbyggernes læring, kunnskap og kompetanse er en særdeles viktig faktor for å sikre vekst og velferd i fremtidens Fredrikstad. Etter en jevn og positiv utvikling i skoleresultatene under borgerlig styre, viser tilstandsrapporten for grunnskolen nok en gang en rekke bekymringsfulle utviklingstrekk under det rødgrønne styret.

Les mer om Svake skoleresultater bekymrer!