Siste Mest kommenterte
Abonner på RSS nyhetsfeed

Mageplask, Trønder-Avisa?

Nord-Trøndelag:Trønder-Avisas John Arne Moen er vanligvis en svært godt orientert kommentator som er vel verdt å lese. Derfor var skuffelsen stor da vi leste hans kommentar om regjeringens forslag til nye oppgaver til kommunene. Moen kaller forslaget et mageplask. Problemet er at kommentaren er svært unøyaktig og ikke minst overser den helt og holdent at dette er tidenes største overføring av oppgaver til kommunene.

Av Yngve Brox, leder i Sør-Trøndelag Høyre og Elin Agdestein, leder i Nord-Trøndelag Høyre

- Kan bli et nytt eventyr

finnmark:Økt lønnsomhet og større forutsigbarhet skal sikre videre vekst i kongekrabbefisket.

Halvårlig konferanse om EUs felles utenriks-, forsvars- og sikkerhetspolitikk

Nord-Trøndelag:Elin Agdestein deltok sammen med representantene Svein Roald Hansen, Christian Tybring-Gjedde og Anniken Huitfeldt på den halvårlige konferansen som samler representanter for utenriks- og forsvarskomiteene i EUs medlemsland og observatørland. Blant innlederne i konferansen var EUs utenrikssjef Federica Mogherini, Latvias utenriksminister Edgars Rinkevics, tidlige utenriksminister Carl Bildt og vise-generalsekretær i NATO, Alexander Vershbow.

Bygg fylkesvei 109 Råbekken-Alvim

østfold:Planprogrammet for regulering av veien mellom Råbekken og Alvim er lagt ut på høring. Statens Vegvesen (SVV) inviterer til orienteringsmøter i april.

Lauvås feilinformerer

østfold:Etter debatten på NRK Østfold fredag 20. mars mot Erik Lauvås (Ap) var jeg meget overrasket. Lauvås slo om seg med så mange usannheter om kommunereformen og oppgavemeldingen at jeg vil kalle det en direkte feilinformering.

– Trist av Ap å velge krangling

Sør-Trøndelag:– De velger krangling og beskyldninger i stedet for å heie på et viktig prosjekt. Det er Linda Hofstad Helleland som sier dette til Adresseavisen i forbindelse med at Arbeiderpartiet skaper usikkerhet om byggingen av godsterminalen på Torgård.

Les mer om – Trist av Ap å velge krangling

Vil ha mobbesvar fra lærere

Sør-Trøndelag:Rundt 290 elever i den videregående skolen i Sør-Trøndelag blir mobbet flere ganger i måneden. Mange sier aldri fra til skolen. Høyres leder i Kontrollutvalget i fylket, Guro Angell Gimse forfølger saken.

Les mer om Vil ha mobbesvar fra lærere

Utenlandske konsern lager ikke Norges lover

Nord-Trøndelag:Internasjonale handelsavtaler lager kjøreregler for handel på tvers av landegrenser. Selve handelen skjer som oftest mellom bedrifter. Ingen av delene gjør utenlandske stater eller konsern til lovgivere i Norge.

Les mer om Utenlandske konsern lager ikke Norges lover

Vil ha færre fylker

Sør-Trøndelag:Regjeringen ber fylkeskommunene innen sommeren 2015 å gjennomføre nabosamtaler, med sikte på å avklare om det er aktuelt å slå seg sammen med nabofylker, skriver Adresseavisen.

Les mer om Vil ha færre fylker

Høyreduo tar gjenvalg i Orkdal

Sør-Trøndelag:Joar Syrstadeng og Marie Richter tar gjenvalg for Orkdal Høyre. Med seg på kumulert plass får de Jon

Arne Skjellfjord, skriver Avisa Sør-Trøndelag.

Les mer om Høyreduo tar gjenvalg i Orkdal

Ole Jørgen og Mona på topp for Røros Høyre

Sør-Trøndelag:– Vi har to rutinerte ringrever og to unge fremadstormende som skal kominere rutine og friskhet i neste
periode, sier Kjetil Reinskou, som har ledet nominasjonskomiteen i Røros Høyre. Ole Jørgen Kjellmark topper lista foran Mona Slettum.

Les mer om Ole Jørgen og Mona på topp for Røros Høyre
  • Ole Jørgen og Mona på topp for Røros Høyre
  • SI DET MED BLOMSTER?
  • Torhild på lærerik båttur
  • Ærlige tilbakemeldinger fra skolen
  • Justispolitikk som virker og kommuner for morgendagen
  • Mange barn gruer seg
  • Er frykten for våre nærmeste naboer større enn troen på «de fjerne slektningene» i Oslo?
  • Norges viktigste knutepunkt for samferdsel
  • Private aktører ved Rjukan og Kragerø sykehus
  • Linda #Påsporet