Siste Mest kommenterte
Abonner på RSS nyhetsfeed
Blåmandag - uke 35 2014

østfold:Ukens nyhetsbrev fra gruppelederen i Fredrikstad Høyre, denne gang om bl.a byutvikling og eiendomsskatt.

Esben på topp i Porsgrunn Høyre

telemark:– Esben Storvand er Porsgrunn Høyres ordførerkandidat, sier leder i nominasjonskomitén, Jacob Aasland.

Stiftting av Molde Senior Høyre

Møre og Romsdal:I dag ble Molde Senior Høyre stiftet, med Anders Tallerås som leder, i Møre og Romsdal Høyres kontorer i Myrabakken i Molde. Dette gleder vi oss til, sier leder for Molde Høyre, Frank G Lien. Å ha en aktiv Senior Høyre forening er en kjemperessurs for en lokalforening. Her sitter det mye kunnskap og erfaring som vi trenger i arbeidet vårt fremover.

Lokalt lederskap i kommunereformen

Sør-Trøndelag:"Vi har ingen ambisjoner om - eller ønsker om - å skulle tegne noe nytt kommunekart fra Stortinget. Dette skjer best hvis det utøves lokalt lederskap lokalt, og man finner frem til fornuftige og gode løsninger rundt omkring i landet." Det er stortingsrepresentant og kommunalpolitisk talsperson for Høyre, Frank Jenssen, som skriver dette i et brev til Sør-Trøndelag Høyres medlemmer i forbindelse med at kommunereformen nå er sparket i gang. Les brevet her.

Ga bort tomt gratis – sa nei til å selge for 50.000 kroner i fjor

Sør-Trøndelag:Jan Grønningen (H) synes det er for ille at ei industritomt i Lensvik ser ut som en søppelplass,

mens næringsinteressenter blir nektet å kjøpe en.

Ikke orientert om gigantsprekk på ”Lakseveien”

Sør-Trøndelag:Torhild Aarbergsbotten (H) reagerer kraftig på at hun som nestleder i samferdselskomiteen ikke er blitt orientert om 714-sprekken på 300 millioner kroner, skriver Avisa Sør-Trøndelag.

Les mer om Ikke orientert om gigantsprekk på ”Lakseveien”

Hvordan skal vi klare å løfte de mest sårbare?

vest-agder:Høyres kvinneforum inviterer til arrangement 28. august kl 19 på Høyres Hus, Kristiansand

Les mer om Hvordan skal vi klare å løfte de mest sårbare?

Ung helse

akershus:Høyre ønsker å gjøre helsetjenesten lettere tilgjengelig for barn og unge, og vi vil at de som trenger det får raskere hjelp enn mange opplever i dag. Vi er derfor glad for å ha fått flertall på Stortinget for å be helseministeren utarbeide en helhetlig strategi for ungdomshelse i Norge. Den første i sitt slag, uttaler vår stortingsrepresentant Tone Wilhelmsen Trøen.

Les mer om Ung helse

Snakker gjerne om kommunesammenslåing

akershus:Målet er færre og større kommuner med sterke fagmiljøer og grenser tilpasset innbyggernes bosted, arbeidssted og reisevaner. Større kommuner vil i all hovedsak også bli mer økonomisk solide og ha større kraft til å utvikle lokalsamfunnet. Til sammen vil dette styrke lokaldemokratiet, mener vår stortingsrepresentant Nils Aage Jegstad.

Les mer om Snakker gjerne om kommunesammenslåing

Veien videre for Østfold og Norge

østfold:Norge og Østfold har to store utfordringer vi må løse i fremtiden: Vi må skape nye trygge arbeidsplasser når olje- og gassindustrien gir oss mindre inntekter, og vi må tette hullene i vårt sosiale sikkerhetsnett. Regjeringen er i gang med begge deler.

Les mer om Veien videre for Østfold og Norge

Fremtiden for Sørlandet sykehus

vest-agder:Invitasjon til temamøte for Høyre-medlemmer i begge Agderfylkene 28.08.2014 kl 18.30 Rica Dyreparken hotell, Kristiansand

Les mer om Fremtiden for Sørlandet sykehus
  • Fremtiden for Sørlandet sykehus
  • De foreslåtte kandidatene til fylkestingslisten
  • Ja til OL og Paralympics i 2022
  • Vil ha med hele Finnmark på råd
  • Ønsker innspill til fylkestingslisten
  • 52 har takket ja til å stå på listen
  • Ro i klassen gir bedre læring
  • Omkamp om sexkjøp?
  • Kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner besøkte Klosterøya.
  • Takk til alle dem som har gjort Arendalsuka mulig!