Siste Mest kommenterte
Abonner på RSS nyhetsfeed
Ap bryter samarbeidet i Nordland

nordland:Arbeiderpartiet bryter samarbeidet om fylkesrådet i Nordland på grunn av uenighet om en høringsuttalelse. - Trist og veldig uheldig, mener Høyres gruppeleder.

Vikingfylket Vestfold

vestfold:Torsdag denne uken skjer det noe stort her i Vestfold. Vi blir igjen Norges ledende vikingfylke.

Er det en elefant i taxfree-butikken?

telemark:I følge Arbeiderpartiets Jonas Gahr Støre bør Vinmonopolet, som ifølge Støre består av en dyktig ledelse og motiverte ansatte, overta alt taxfree-salg av sterkøl, vin og brennevin. Men taxfreeordningen er så mye mer enn bare alkohol.

Bra, lavere bomsatser

østfold:De framtidige takstene for å kjøre igjennom bommene på E18/fylkesvei 128 gjennom Indre Østfold er klare. Vi gir honnør til Samferdselsdepartementet som har gjort sitt vedtak.

Sterkere demokrati med større kommuner

oppland:Større kommuner betyr større rom for demokratisk utfoldelse. Større geografiske enheter betyr flere innbyggere og større mangfold. I mange av Opplands kommuner blir folk stilt overfor valget mellom å stemme på partier de ikke føler tilhørighet til, og å sitte hjemme.

Bedre service fra politiet

akershus:Spesialenheten for politisaker har nylig påpekt at mange klager på at politiet ikke besvarer henvendelser. Regjeringen vil ha bedre publikumsservice i politiet.

Les mer om Bedre service fra politiet

Ikke lenger stykkevis og delt veibygging

telemark:Dette er en historisk dag, sier Høyres ordførerkandidat i Porsgrunn, Esben Storvand. Vi presenterer en reform, et helt nytt verktøy og en helt ny måte å planlegge og bygge vei på i Norge.

Les mer om Ikke lenger stykkevis og delt veibygging

Nedre Glomma, én region, én kommune

østfold:Stortinget har med bredt flertall vedtatt å ha en gjennomgang av kommunestrukturen i landet. Kommunene har behandlet henvendelsen fra Kommunaldepartementet (KMD). Noen har funnet det svært interessant å gå inn i samtaler med nabokommuner for å finne ut hva som taler for og hva som taler mot større kommuner i sitt område.

Les mer om Nedre Glomma, én region, én kommune

Det er viktig å bry seg om andre

østfold:Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv, sa Arnulf Øverland i en av sine mest kjente sitater. Det ligger en forpliktelse i dette sitatet om å bry seg om andre ikke bare seg selv og de nærmeste.

Les mer om Det er viktig å bry seg om andre

Blåmandag - uke 15 2015

østfold:Gruppeleder i Fredrikstad Høyre, Peter Kuran, skriver blant annet om kommunestruktur i Fredrikstad og Sarpsborg i ukens nyhetsbrev.

Les mer om Blåmandag - uke 15 2015

Regjeringen reduserer soningskøen

akershus:Regjeringen er godt i gang med å rette opp en underkapasiteten av fengselsplasser. Det er i den straffedømtes og samfunnets interesse at soning starter raskest mulig etter dom, sier vår fylkesleder Hårek Elvenes.

Les mer om Regjeringen reduserer soningskøen
  • Regjeringen reduserer soningskøen
  • Jeg elsker Bamble - men vil ha en ny kommune!
  • Ja til søndagsåpne butikker og valgfrihet
  • Vestfold Høyre på landsmøtet 2015 #hlm15
  • Høyre stiller sterkt i Sør-Trøndelag - her er ordførerkandidatene