Siste Mest kommenterte
Abonner på RSS nyhetsfeed
Lokalt lederskap i kommunereformen

Sør-Trøndelag:"Vi har ingen ambisjoner om - eller ønsker om - å skulle tegne noe nytt kommunekart fra Stortinget. Dette skjer best hvis det utøves lokalt lederskap lokalt, og man finner frem til fornuftige og gode løsninger rundt omkring i landet." Det er stortingsrepresentant og kommunalpolitisk talsperson for Høyre, Frank Jenssen, som skriver dette i et brev til Sør-Trøndelag Høyres medlemmer i forbindelse med at kommunereformen nå er sparket i gang. Les brevet her.

Ga bort tomt gratis – sa nei til å selge for 50.000 kroner i fjor

Sør-Trøndelag:Jan Grønningen (H) synes det er for ille at ei industritomt i Lensvik ser ut som en søppelplass,

mens næringsinteressenter blir nektet å kjøpe en.

Ikke orientert om gigantsprekk på ”Lakseveien”

Sør-Trøndelag:Torhild Aarbergsbotten (H) reagerer kraftig på at hun som nestleder i samferdselskomiteen ikke er blitt orientert om 714-sprekken på 300 millioner kroner, skriver Avisa Sør-Trøndelag.

Hvordan skal vi klare å løfte de mest sårbare?

vest-agder:Høyres kvinneforum inviterer til arrangement 28. august kl 19 på Høyres Hus, Kristiansand

Ung helse

akershus:Høyre ønsker å gjøre helsetjenesten lettere tilgjengelig for barn og unge, og vi vil at de som trenger det får raskere hjelp enn mange opplever i dag. Vi er derfor glad for å ha fått flertall på Stortinget for å be helseministeren utarbeide en helhetlig strategi for ungdomshelse i Norge. Den første i sitt slag, uttaler vår stortingsrepresentant Tone Wilhelmsen Trøen.

Snakker gjerne om kommunesammenslåing

akershus:Målet er færre og større kommuner med sterke fagmiljøer og grenser tilpasset innbyggernes bosted, arbeidssted og reisevaner. Større kommuner vil i all hovedsak også bli mer økonomisk solide og ha større kraft til å utvikle lokalsamfunnet. Til sammen vil dette styrke lokaldemokratiet, mener vår stortingsrepresentant Nils Aage Jegstad.

Les mer om Snakker gjerne om kommunesammenslåing

Veien videre for Østfold og Norge

østfold:Norge og Østfold har to store utfordringer vi må løse i fremtiden: Vi må skape nye trygge arbeidsplasser når olje- og gassindustrien gir oss mindre inntekter, og vi må tette hullene i vårt sosiale sikkerhetsnett. Regjeringen er i gang med begge deler.

Les mer om Veien videre for Østfold og Norge

Fremtiden for Sørlandet sykehus

vest-agder:Invitasjon til temamøte for Høyre-medlemmer i begge Agderfylkene 28.08.2014 kl 18.30 Rica Dyreparken hotell, Kristiansand

Les mer om Fremtiden for Sørlandet sykehus

De foreslåtte kandidatene til fylkestingslisten

akershus:Vil du vite mer om de foreslåtte kandidatene til fylkestingslisten? Se her.

Les mer om De foreslåtte kandidatene til fylkestingslisten

Ja til OL og Paralympics i 2022

Møre og Romsdal:Diskusjonene rundt OL og Paralympics 2022 i Norge, har vært og vil fortsatt være mange. Den mest fremtredende kritikken har gått på IOC sin fremtreden og arrangementskostnadene, samtidig som motstanderne av et OL liker å hevde at det hele vil bli et gode for Oslo alene. Jeg mener det er viktig å ha aksept for de ulike meninger som fremmes, og tillater meg derfor å minne om at i Idrettstinget står over 90 % av idrettens over 2 millioner medlemskap bak OL-søknaden

Les mer om Ja til OL og Paralympics i 2022

Vil ha med hele Finnmark på råd

finnmark:Finnmark Høyre ønsker innspill fra hele fylket når partiet nå søker nye fylkestingskandidater.

Les mer om Vil ha med hele Finnmark på råd
  • Vil ha med hele Finnmark på råd
  • Ønsker innspill til fylkestingslisten
  • 52 har takket ja til å stå på listen
  • Ro i klassen gir bedre læring
  • Omkamp om sexkjøp?
  • Kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner besøkte Klosterøya.
  • Takk til alle dem som har gjort Arendalsuka mulig!
  • Mer synlig politi
  • Er langpendling ulønnsomt?
  • - Spelene og festivalene i Trøndelag må markedsføres bedre