Siste Mest kommenterte
Abonner på RSS nyhetsfeed
Resultater fra prøvenominasjonen

finnmark:Sør-Varanger Høyre har gjennomført sin prøvenominasjon. Se hvem de vil ha på topp femten her!

Stå opp! Gå på skolen! Fullfør!

Sør-Trøndelag:Unge Fatima var klar i sine oppfordringer til de andre ungdommene som deltok på møtet i Trondheim Høyres mangfoldsforums møte om raskere integrering av innvandrerungdom i skolen.

Gode lærere gir bedre elever

vestfold:SSB har kartlagt kompetansen blant lærerne som underviser i grunnskolen. Resultatene viser at det er behov for mer videreutdanning i Vestfold-skolen.

Hektisk høst

Sør-Trøndelag:Tidenes sommer er forbi. Høsten kom ikke bare brått, men også med et smell. Hektiske tider i Klæbu, og sikkert alle andre steder også, sier Lillian Waaden, varaordfører i Klæbu.

Vil slå sammen ti kommuner

Sør-Trøndelag:Tidligere ordfører John Lernes (H) i Snillfjord mener at en ny storkommune bestående av de ti kommunene i Orkdalsregionen må diskuteres først som sist.

En riktig satsning

østfold:Våre mest sårbare pasienter er de sykeste demenspasientene på sykehjem. Time etter time vandrer mange av dem hvileløst rundt i korridorene.

Les mer om En riktig satsning

– Rekk opp hånda og ta mer plass

Sør-Trøndelag:Kjente og fremgangsrike personligheter som Merethe Storødegård, Heidi Nordby Lunde og Julie Brodtkorb foredro under høstkonferansen som fant sted i Fjøset på Gimsan lørdag formiddag. Guro Angell Gimse, leder i Sør- Trøndelag Høyres kvinneforum, stod bak arrangementet med mål om å gi kvinner verktøy for å stille sterkere på flere arenaer.

Les mer om – Rekk opp hånda og ta mer plass

Vil ha eksamen før russefeiring

Sør-Trøndelag:Fylkestinget skal denne uka ta stilling til et opprop fra over 1000 elever og ansatte ved fylkets videregående skoler om å avvikle eksamen før 17. mai, og oppstart av russefeiringa 17. mai. – Vi håper fylkestinget lytter til elever og ansatte, sier Sindre Nilsskog, leder i Sør-Trøndelag Unge Høyre til avisa Sør-Trøndelag.

Les mer om Vil ha eksamen før russefeiring

Vest-Agder Høyre vil videreføre sexkjøpsloven

vest-agder:Fylkesstyret i Vest-Agder Høyre går enstemmig inn for å videreføre dagens sexkjøpslov.

Les mer om Vest-Agder Høyre vil videreføre sexkjøpsloven

Satser på Høyreliste i Fyresdal

telemark:Ved valget i 1995 klarte ikke Høyre å stille liste i Fyresdal. Snart 20 år etter, ser det ut som det igjen kan bli mulighet for innbyggerne i Fyresdal å stemme på Høyre ved kommunevalget i 2015.

Les mer om Satser på Høyreliste i Fyresdal

Nå er toget på sporet

vestfold:Statsbudsjettet fra Solberg-regjeringen inneholder en ekstra kjøpsgaranti som gjør at NSB kan anskaffe 15 flere Flirt-tog enn først planlagt. Til sammen kjøper NSB 29 flere togsett som gir 500 seter i stedet for 250 i rushtiden. Togene skal være i bruk før sommeren neste år.

Les mer om Nå er toget på sporet
  • Nå er toget på sporet
  • Statsbudsjettet sett fra Vestfold
  • Innbyggernes kommune - utvikling for Troms
  • Familier med uføre skal få det bedre
  • Ope møte om kultur med m.a. statssekretær Bjørgulv Borgundvaag (H)
  • Nominasjonskomiteens innstilling til fylkestingsliste
  • Hydrogensatsing for fremtiden
  • Alle innstillinger og informasjon om årsmøtet.
  • Programkomiteens innstilling og behandling av endringsforslag
  • Gunn Marit Helgesen topper listenene i prøvenominasjonen.