Siste Mest kommenterte
Abonner på RSS nyhetsfeed
Resultat av lokale fylkestingsnominasjoner

østfold:Østfold Høyres lokalforeninger har nå avholdt lokale nominasjonsmøter for fylkestingslisten.

Trønderbanen: Lokaltog helt til Melhus gir et bedre tilbud til de reisende

Sør-Trøndelag:Den 14. desember i år forlenges rutetilbudet på Trønderbanen fra Lerkendal til Melhus. Forbedringen åpner et nytt lokaltogmarked sør for Trondheim. Det nye rutetilbudet vil forhåpentlig gi en sterk økning i antall reisende. Samtidig kan dette bidra til å dempe presset på vegtrafikken i Trondheimsregionen, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Mye å lære "down under"

buskerud:Helse- og omsorgskomiteen på Stortinget har i over en uke vært på reise i Australia. Fra Melbourne har de reist via hovedstaden Canberra til storbyen Sydney og turen avsluttet i Brisbane. Temaene de har studert på turen kan grovt deles i tre; akuttmedisin, e-helse og forskning og innovasjon.

Utsetter forslagsfrist til fylkestingsvalget

nordland:Nordland Høyre ønsker flere kandidater og utsetter dermed fristen for å komme med forslag på navn.

Slutt på sykkelforbud ved skolene

Sør-Trøndelag:– Det er mange foreldre som ikke forstår hvorfor barna deres ikke kan få sykle til skolen, sier Linda Hofstad Helleland til Adresseavisen. Nå vil Kunnskapsdepartementet at foreldre, og ikke skolen, skal avgjøre om elevene kan sykle til og fra skolen.

Velkommen til skoleseminar

buskerud:Buskerud Høyre inviterer til spennende skoleseminar 11. oktober på Utviklingsbasen til Drammensskolen i Wergelandsgate 9. fra 10.15 til 15.30.

Les mer om Velkommen til skoleseminar

Fremtidens Østfold

østfold:Østfold står foran mange store endringer i årene som kommer. Industriarbeidsplasser har forsvunnet, nye næringer har kommet til og endel tradisjonelle næringer er under press.

Les mer om Fremtidens Østfold

Når behovene melder seg

telemark:Skien har behov for bedre oversikt over det fremtidige og nåværende behovet for sykehjemsplasser i kommunen.

Les mer om Når behovene melder seg

Stolt av å være norsk

østfold:Konflikten i Syria har skapt en av de verste humanitære katastrofene i vår tid. Den største flyktningekatastrofen siden andre verdenskrig. De humanitære behovene er enorme både i Syria og i nabolandene.

Les mer om Stolt av å være norsk

Blåmandag - uke 37 2014

østfold:Nyhetsbrev fra gruppeleder Peter Kuran i Fredrikstad Høyre, blant temaene er byutvikling og valg i Sverige.

Les mer om Blåmandag - uke 37 2014

Spennende, lærerikt, begeistret…

Sør-Trøndelag:”Å få lov å stå foran 650 begeistrede Høyrefolk lørdag morgen og presentere resultatene fra partihøring om kommunale oppgaver - med rekordoppslutning fra partiet!” Dette var Frank Jenssens svar på spørsmål om det største minnet fra helgens kommunalkonferanse.

Les mer om Spennende, lærerikt, begeistret…
  • Spennende, lærerikt, begeistret…
  • Åpne Høyre-dører for gode saker
  • Høyre fronter kommunereformen lokalt
  • Nominasjonskomiteen ønsker flere innspill - ny frist 19. september
  • Nå sparer vi mer
  • Kongsberggruppen skal fortsatt ha vekst!
  • Disse har meldt sin interesse for å representere Hedmark Høyre i Fylkestinget
  • Prøveordning for seks meter lengre vogntog gjøres permanent
  • Tallenes tale
  • Yngve Sætre om et kontantfritt Norge