God påske!

Akershus Høyre ønsker alle en riktig god påske.

- Jeg blir forbannet

Kirkemøtet har i dag vedtatt å ikke støtte forslaget om homofile vigselsliturgi i kirken. Stortingsrepresentant for Akershus Høyre, Henrik Asheim, raser.

Verdig omsorg

Mange pleietrengende bor ufrivillig sammen med andre på norske sykehjem. Noen bor to personer på rom som er beregnet på en person. Sykehjemsbeboere betaler en stor andel av bokostnadene selv gjennom en egenandel. Høyre/Frp-regjeringen mener det er urimelig at en skal betale det samme om man får eget rom eller om en blir tvunget til å dele rom med fremmede.

Viktige erkjennelser

Av Hårek Elvenes, stortingsrepresentant (H) og medlem av justiskomiteen

Det er lys i tunnelen

Av Hårek Elvenes, Bærum, stortingsrepresentant (H) og medlem av kommunestyret i Bærum

- Illevarslende!

Hårek Elvenes reagerer kraftig på at de irske steinleggerne er tilbake i Norge, og Høyre vil nå lansere tre tiltak for å få orden i byggebransjen.

Nominasjonskomiteens innstilling for Ullensaker Høyres ordførerkandidat 2015

Ullensaker Høyres nominasjonskomite har nå kommet med sin innstilling på ordførerkandidat til kommunevalget i 2015. Innstillingen lyder på Ketil Nordengen fra Jessheim. Vi minner om nominasjonsmøtet 10. april 2014 kl 19:00 i kommunestyresalen, Jessheim.

Vil du påvirke Akershus Høyres arbeid?

Akershus Høyre skal sette ned nytt politisk og organisatorisk utvalg, og vi oppfordrer dermed alle medlemmer til å bli med!

Vil du jobbe i Høyre?

Politisk rådgiver Kristoffer Aardal Hanssen slutter i Akershus Høyre 1. august, og vi ønsker derfor en ny rådgiver til vårt sekretariat. Stillingen vil ha ansvar for mediearbeid, oppfølging og rådgivning overfor tillits- og folkevalgte, oppfølging av sosiale medier, kampanjeforberedelse og valgkamprådgivning.

Sterke jenter mot mobbing

Les Tone Trøens innlegg i Romerikes blad 24.3.14

Høyre satser på hydrogen!

Akershus Høyre sørget sammen med samarbeidspartiene FrP, Venstre og KrF for en videreføring av satsingen på hydrogen i Akershus. Målet er å fase ut fossile drivstoff.

- Tegn nye kommunekart!

Akershus Høyres 2. nestleder, Marianne Grimstad Hansen, er i dag ute i Romerikes Blad om kommunereform.

Høyre: E18-forkjemper nummer 1

Fylkestingsrepresentant Øyvind Rideng har skrevet innlegg i Budstikka denne uken. Her kan du lese hvorfor Høyre er den største forkjemperen for ny E18 gjennom Asker og Bærum.

Yrkesfagløft

Akershus Høyres fylkestingsgruppe foreslo denne resolusjonen på årsmøtet til Akershus Høyre 7-8. mars 2014. Den ble enstemmig vedtatt.

Kommunereform i Akershus – et utstillingsvindu

På Akershus Høyres årsmøte 7-8. mars i Asker, ble denne resolusjonen, fremmet av resolusjonskomiteen, vedtatt.