KvinneNettverket er i gang i Buskerud!

KvinneNettverket i Buskerud hadde sin offisielle "kickoff" i forbindelse med Buskerud Høyres Årsmøte fredag 9.mars. Illustrasjonsfoto: Colourbox.com

Temaet for denne første samlingen var "boksehansker eller silkestrømper" og engasjementet var mildt sagt stort..

KvinneNettverket er et åpent nettverk for alle kvinner i Høyre i Buskerud. Det er tenkt å være et nettverk som driver med kompetanseutvikling, motivering og rekruttering av kvinner, et sted for råd, støtte og oppbacking og ikke minst et politisk forum.

Innledningen i Borgelig feminisme, Høyres kvinnepolitiske plattform åpner med følgende;

"Vi har kalt oss borgelige feminister. Borgelig feminisme tar utgangspunkt i at kvinner er sterke individer som ønsker å ta ansvar for seg og sitt liv. For å få muligheten til det må vi som kvinner få muligheter ut fra våre evner og ønsker, uten at det blir satt begrensninger ut fra kjønn. Vår ambisjon er å arbeide med normer og holdninger for å øke kvinners mulighet til å leve det liv de ønsker".

Olav Duun har sagt: Den som ikkje grip ein sjanse, vil gruble over den resten av sitt livs dagar. Dette er noe av det KvinneNettverket skal omhandle! Nemlig det å gripe sjansen når den er der, både som kvinne og politiker. Det å tørre å ta en sjanse når den byr seg, troen på at en klarer. Hvordan vi kan lære av Pippi Langstrømpe som så herlig slår fast når hun står ovenfor utfordringer - dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert.               Gjør du det du alltid har gjort, får du det du alltid har fått. Enkelte mennesker lykkes fordi de er bestemt til det, men det fleste lykkes fordi de har bestemt seg for det.

Du har saker du brenner for, du ønsker å oppnå noe, gjennomføre noe og du ønskes hjertelig velkommen til KvinneNettverket. VI gleder oss til fortsettelsen!