Borgerlig flertall på meningsmålingene

I en ny måling i Dagsavisen fredag får Høyre 29,6 prosent. Venstre får 5,4 prosent, KrF 5 prosent og Frp 16,7 prosent. Til sammen har partiene 56,7 prosent, og ville dermed hatt flertall på Stortinget ved et stortingsvalg.

Borgerlig flertall på meningsmålingene

Høyre er klart største parti blant velgere under 45 år. Blant de spurte under 30 svarer 36 prosent at de vil stemme Høyre, mens 37 prosent av de spurte mellom 30 og 44 år svarer det samme.  Det er lenge til valget og jeg vet vi skal slåss for å være i en sånn posisjon etter et valg, men et solid borgerlig flertall gir et godt grunnlag for en borgerlig regjering, sier Høyre-leder Erna Solberg.

Ingen andre partier har like lojale velgere som Høyre. 88 prosent av de som stemte partiet i 2009 sier at de vil gjøre det igjen.  Vi inviterer dem som ikke er medlem til å bli med i Høyre frem mot valget i 2013 og for dem som er medlem og som har lyst å verve enda flere medlemmer, har vi nå fine gaver.