Organisasjonspris til Per Are Sørheim fra Ørsta Høgre

Per Are Sørheim mottar Høyres Organisasjonspris fra generalsekretæren på Høyres Landsmøte

Organisasjonsarbeidet til Ørsta Høgre har blitt lagt merke til sentralt i Høyre. Under landsmøtet fredag ble loklforeningsleder Per Are Sørheim hedret med pris.

"Organisasjonsarbeid er aldri ein einmannsjobb. Min vikitgaste jobb har vore å blåse liv i lokallaget og aktivisere nye dyktige kandidatar. Dettte handla om å lage planar og strategiar, og ikkje mist å følge desse." sier en stolt og fornøyd prisvinner.

Høyres organisasjonspris ble opprettet og utdelt første gang på landsmøtet for to år siden, og skal gå til en forening som utmerker seg vedrørende organisasjonsbygging. Dette var juriens begrunnelse:

- Årets vinner har systematisk bygget opp sin lokalforening fra et lavt utgangspunkt. og ikke minst har Per Are Sørheim selv lagt ned en betydelig innsats i sin forening Ørsta Høgre. Da han tok over som lokalforeningsleder tok han tak i organisasjonsbyggingen på en nitidig og systematisk måte. Han fikk foreningen til å lage en mediaplan, organisasjonsplan og de satte seg klare mål for valget i 2011. De hadde en plan og ikke minst de fulgte planen! Hovedmålet med planen var å få ordføreren. Utgangspunktet fra 2007 var 5,6% og 2 representanter i kommunestyret. Resultatet ble 22,8% og 8 representanter i kommunestyret. Og ikke minst fikk de ordføreren, sa Høyres generalsekretær Lars Arne Ryssdal da han delte ut prisen.