• pvk_banner_717x130.jpg
  • Ordførerkampanje

• Farten øker i kommunereformen

Mens Rissa er klar til å ta et standpunkt til sammenslåing med Leksvik kaster mange politikere i Oppdal øynene mot Sunndal i stedet for nordover til Rennebu. På kysten er interessen stor for å slå sammen hele sju kommuner på tvers av fylkesgrensene.

Les mer om Farten øker i kommunereformen
  • Vil ha raskere integrering av innvandrerungdom

- Hvordan skal jeg lære meg norsk hvis kameraten min snakker arabisk.
    Dette gode spørsmålet ble stilt av en elev ved Enhet for Voksenopplæring (EVO) i Trondheim. Det tar alt for lang tid før innvandrerelevene kommer inn i den ordinære skolen, skaffer seg nettverk og lærer seg norsk. Høyre tar opp saken i bystyret og fylkestinget neste uke. Tirsdag 28.oktober kl 1800 inviterer Trondheim Høyres Mangfoldsforum til innspillsmøte om temaet i Storsalen på Rådhuset i Trondheim.

Les mer om Vil ha raskere integrering av innvandrerungdom
  • Hva betyr statsbudsjettet for Sør-Trøndelag?

NTNU og HIST får økte bevilgninger, planleggingen av E6 sør for Trondheim fortsetter slik at hele strekningen til Oppdal kan stå ferdig i 2023 og midler til planlegging av E6 mot øst bevilges. Dette er bare noen av mange budsjettnyheter. Vi presenterer et utvalg budsjettnyheter for vårt fylke.

Les mer om Hva betyr statsbudsjettet for Sør-Trøndelag?
  • Nyvalg i Unge Høyre

Mens Sindre Nilsskog fortsetter som leder i Sør-Trøndelag Unge Høyre etter helgens årsmøte mens Vegard Vefring overtok som nye leder i Trondheim Unge Høyre etter Christina Rohde Flatberg. Les mer om hvem som ble valgt til styreverv i Trondheim UH og Sør-Trøndelag UH.

Les mer om Nyvalg i Unge Høyre
  • Rissa med kjempehopp på kommunebarometeret

Etter at Høyre overtok makten i Rissa ved siste kommunevalg har kommunen gjort et kjempehopp på «norgesmesterskapet for kommunedrift» – kommunebarometeret. - Trøndelags eneste Høyrekommune har hoppet fra plass 210 helt opp til 22.plass i Norge, kunne ordfører Ove Vollan fortelle under sitt foredrag for Sør-Trøndelag Unge Høyres generalforsamling sist lørdag.

Les mer om Rissa med kjempehopp på kommunebarometeret
  • Ukens kommentar: Ingvill Dalseg

"For å bidra til et godt og trygt seksualliv med minst mulig risiko for uønsket graviditet og for å få ned aborttallene, ønsker vi at helsesøstre og jordmødre får utvidet rett til å rekvirere prevensjon til alle kvinner i fertil alder, dette bedrer tjenesten i kommunen og det vil gjøre det enklere for kvinner." Dette skriver leder i Oppdal Høyre, Ingvill Dalseg, i ukens kommentar.

Les mer om Ukens kommentar: Ingvill Dalseg