UANSVARLEG RÅDHUSVEDTAK

Bystyret i Tønsberg har vedteke å investera 90 millionar kroner i nytt rådhus på Byfogdløkka.
No er det berre å håpa at resultatet vert betre enn prosessen.

Tønsberg er regionens arbeidsplass nr. 1

Ved et årsskifte, hvor vi ser fram mot et år hvor det skal tas viktige avgjørelser for Tønsbergs framtid, kan det være på sin plass å gjøre opp status for vår kommune, og det er all grunn for både våre innbyggere og potensielle samarbeidspartnere til å se fremtiden lyst i møte.

Julehilsen

Tønsberg Høyres leder Henning Wold ønsker alle en riktig god jul med dette julebrevet du kan lese her...

Bru eller tunnel?

Tønsberg Høyres gruppeleder Svein Konrad Rui kan i dag melde at Høyre i Tønsberg har tatt et klart standpunkt om å gå for nord-syd løsning med tunnel!

Resultat av nominasjonsmøtet 2014

21. november ble det avholdt nominasjonsmøte i Tønsberg Høyre. Nominasjonskomiteen hadde innstilt gjeldende ordfører Petter Berg på første plass. Henning Wold, leder av Tønsberg Høyre utfordret Berg til denne plassen. Petter Berg vant avstemmingen med 33 stemmer mot Henning Wolds 29 stemmer. Her kan du se fullstendig liste for Tønsberg Høyre til kommunevalget 2015.

Nominasjonskomiteens forslag til Tønsberg Høyres valgliste

Nominasjonskomiteens innstilling til valgliste er klar. Den kan du se her...

JA til Wang Ung Tønsberg

En gledens dag for elevene og idretten!
Onsdag 30. oktober vedtok bystyret i Tønsberg å støtte opprettelsen av ungdomsskolen Wang UNG AS Tønsberg med 23 mot 16 stemmer. Det var H, FrP, V og Sp som stemte for. KrF ville utsette saken, mens AP og SV stemte mot.

Innkalling til årsmøte og nominasjonsmøte

Fredag 21. november 2014 innkaller vi til års- og nominasjonsmøte!
Vi avvikler årsmøte med start kl. 18:00 - nominasjonsmøte starter kl. 19:30!

Verdiskaping er grunnlaget for vår velferd

I etterkant av min tradisjonelle nyttårstale på Oseberg Kulturhus ble jeg, både av NHO og Tønsberg Næringsforening, kritisert for ikke å nevne verdiskaping og næringsutvikling som viktige kommunale arbeidsområder. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle svare på denne utfordringen, noen fridager i høstferien har endelig gitt mulighet for det.

Tønsberg tar ansvar for flyktninger

I sin kommentar i TB 2/10 kritiserer Lars Egeland (SV) – i en blanding av både moralsk og ironisk tone – bystyreflertallet (H, KrF og Frp) for at man sa nei til ti ekstra flyktninger denne gangen. Her er Tønsberg Høyres leder Henning Wolds tilsvar til Egeland.

Nei til nytt rådhus nå

Det fysiske arbeidsmiljøet ved det nåværende rådhus er under enhver kritikk. Bystyrets flertallsvedtak (Ap, SV, KrF, Frp og én fra V) er i realiteten en langsiktig løsning på en akutt situasjon for de ansatte. Det vil minimum gå to år før et nybygg er på plass-erfaring tilsier enda lenger tid. For å bøte på den prekære situasjonen ønsket Høyre derfor å iverksette reelle strakstiltak! Les mer her....

Høyres bystyregruppe i Tønsberg ønsker strakstiltak for de ansatte på Rådhuset

Pressemelding fra Tønsberg Høyre tirsdag 16/9-14
Høyres bystyregruppe følger ikke rådmannens innstilling i sak 100/14 om bygging av nytt administrasjonsbygg som skal behandles i bystyret onsdag 17. september

MEDLEMSMØTE AUGUST 2014

Tønsberg Senior Høyre startet høsthalvåret med møte tirsdag 26. august.
Dagens gjest var Odd Bratteså, pensjonert stortingsjournalist og avisredaktør. Hans foredrag hadde tittelen ”Triste skjebner - statsministere fra Vestfold”.

Lærerne - Arbeidstid – når det hele er over…

Når ferien er over, kan vi komme til å få en situasjon der mange elever ikke får den undervisningen de har krav på. Det er en alvorlig sak. Å få fram fakta om streiken er tidkrevende. Du kan lese mer om det her.....

KS og lærerne

Stort rom for fleksibilitet, godt samarbeid og lokale løsninger!

Ordførerens 17. mai tale!

Grunnlovsjubileet i 2014 skal styrke bevisstheten om hva Grunnloven betyr idag og hvilken rolle den skal spille i fremtidens demokrati. Vår grunnlov er levende og aktuell, og den har en avgjørende betydning for landets identitet og utvikling som liberalt demokrati.

Velkommen til medlemsmøte

Det blir valg av delegater til Vestfold Høyres nominasjonsmøte samt innspill til Tønsberg Høyres program for perioden 2015 - 2019

MEDLEMSMØTE MAI 2014

Tønsberg Senior Høyres sommertur den 27. mai 2014 gikk til Eidsvoll, Grunnlovsjubileets vugge. Turen var fulltegnet, til og med siste sete i bussen ble opptatt! I Eidsvollsalen reiste vi oss fra benkene og rakte hverandre hendene mens vi sa:” Enig og tro til Dovre faller”. Eden om at vi skulle være tro mot Konge og Fedreland, ble også sagt i kor, og da kom det nok en liten tåre i øyekroken.Det var høytidsstemt der og da.

MEDLEMSMØTE APRIL 2014

Norges Grunnlov var agenda for møte som ble avholdt i biblioteket

Åpent møte med Paul Chaffey i Støperiet - Storkommune?

Tønsberg, Nøtterøy og Tjøme Høyre inviterer deg til åpent møte på Støperiet torsdag 24. april kl. 19.00
Tema:Kommunesammenslåing
Statssekretær Paul Chaffey innleder.
Diskusjon med ordførerpanel.
Hjertelig velkommen!